Checklist in jezelf denken

 

Om te controleren of jouw gedachten en zelf-praat jezelf helpen om betere prestaties te leveren of juist niet heb ik een checklist voor je gemaakt. Controleer in deze checklist of de stellingen voor jou waar of onwaar zijn. Zijn minimaal 7 van de 10 stellingen waar voor jou? Dan is dat goed nieuws, want op een goede manier tegen jezelf praten/denken kan je helpen om jouw prestaties te verbeteren.

Doe je dit juist verkeerd? Dan kan het je prestaties juist verminderen. Daarom is het belangrijk om dit te controleren. Voor verbeteringen kun je de Comeback Tips van week 33 checken en uitvoeren.

1. Ik praat/denk vaak tegen mezelf.

2. Ik moedig mezelf graag aan.

3. Ik vind het leuk om mezelf complimenten te geven.

4. Als ik negatieve gedachten heb buig ik die snel om naar positieve gedachten.

5. Ik noem mezelf bij mijn voornaam in gedachten.

6. Ik merk het snel op als ik negatief denk.

7. Als ik bezig ben met mijn werk leid ik mezelf door de werkzaamheden.

8. Ik moedig mezelf aan als ik het nodig heb.

9. Als ik iets goed doe, beloon ik mezelf.

10. Ik doe iets met kritiek.

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar

Waar / Niet Waar