06 509 40 366 benno@maakjecomeback.nl

Comeback Tips week 21: Herontdekken van je eigen drive

Comeback Tips week 21: Herontdekken van je eigen drive

Het herontdekken van het antwoord waarom je iets doet is ontzettend belangrijk om je comeback te maken. Zonder een goede motivatie, een goede drijfveer en de reden waarom je doorzettingsvermogen geweldig is kom je niet ver met je comeback. Daarom heb ik deze week 5 tips voor je op een rij gezet die je helpen met het herontdekken van je eigen drive.

Tip 1: Check de ambities van je bedrijf

Of je nu in loondienst bent of een eigen bedrijf hebt. Bij het herontdekken van je eigen drive is het erg belangrijk dat jij de missie en doelstellingen van het bedrijf waar je werkt ondersteunt.

Is dit niet het geval in loondienst? Dan kan het handig zijn om te kijken naar een andere baan of om aanpassingen in de doelstellingen te opperen bij het management.

Heb jij een eigen bedrijf en ben je het niet meer eens met de doelstellingen die je ooit hebt bedacht? Ga dan nadenken over andere doelstellingen die jij met je bedrijf kunt behalen en verander je manier van werken.

Tip 2: Vind een buddy om mee samen te werken

Samenwerken stimuleert je drive. Je pushed elkaar om het beste uit je werk te halen en dit kan ontzettend veel opbrengen. Dus vind een collega met wie je samen kunt werken en met wie je doelen kunt opstellen. Jij helpt hem en hij helpt jou. Ideaal om de drive op te krikken.

Tip 3: Maak een checklist

Controleer eens vanuit welk standpunt jij je werk kunt maken. Maak een lijstje van alle voordelen en leuke zaken aan je werk. Hoe langer de lijst hoe beter, probeer jezelf echt uit te dagen.

Met deze uitdaging bekijk je jouw situatie vanuit een ander standpunt dan normaal en dit kan je net dat nieuwe inzicht geven dat echt een boost voor de drive is.

Tip 4: Houd je gedachten in de gaten

Gedachten worden gedrag, daarom is het zo ontzettend belangrijk om je gedachten in de gaten te houden. Negatieve gedachten zijn echt een domper op je drive. Merk je dat je gedachten hebt zoals: “Dit wordt niet wat.” Of “Dit is een ramp.” Focus je dan even op je ademhaling en het ontspannen van je spieren, daarna richt jij je weer op je taak.

Hierdoor heb je al een stuk minder last van negatieve gedachten.

Tip 5: Varieer je werk

Pizza is lekker, maar als je elke dag pizza eet hangt je dat op gegeven moment ook de keel uit. Probeer daarom indien mogelijk je werk te variëren. Verander je schema, pak andere taken aan en probeer nieuwe vaardigheden toe te passen. Verandering van spijs doet eten en je werk een beetje veranderen of anders indelen zorgt ook voor een betere drive.